Tietosuoja
Tämä on Tilitoimisto Humberg Oy:n, henkilötietolain (10 ja 24) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen, rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 10.11.2022.
1. Rekisterinpitäjä
Tilitoimisto Humberg Oy
Vanha Porvoontie 314 A, 01420 Vantaa
040 837 8166
tuija.humberg@humberg.fi
https://humberg.fi
2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Tuija Humberg
tuija.humberg@humberg.fi
040 837 8166
3. Rekisterin nimi
Yrityksen asiakasrekisteri ja markkinointirekisteri
4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on rekisteröidyn antama suostumus (dokumentoitu, vapaaehtoinen, yksilöity, tietoinen ja yksiselitteinen), rekisteröidyn kanssa tehty sopimus, lakisääteinen velvoite, rekisterinpitäjälle kuuluvan julkisen tehtävän hoitaminen tai rekisterinpitäjän oikeutettu etu (esimerkiksi asiakas-, työsuhde- tai jäsenyyssuhde). Henkilötietoja käsitellään yhteydenpitoon, asiakassuhteen ylläpitoon ja markkinointiin, eikä niitä käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin voidaan tallentaa seuraavia henkilötietoja: henkilön nimi, asema, yritys tai organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, postiosoite), www-sivustojen osoitteet, verkkoyhteyden IP-osoite, tunnukset ja profiilit sosiaalisen median palveluissa, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot sekä muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.
Tietoja säilytetään rekisterissä kolmen vuoden ajan, minkä jälkeen ne anonymisoidaan.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta muun muassa www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista sekä muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Jos rekisteritietoja säilytetään internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä varmistaa, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työtehtäviin se kuuluu.
9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa hänestä tallennetut tiedot sekä vaatia virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa tietonsa tai pyytää niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi tarvittaessa pyytää pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöön EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää itseään koskevien henkilötietojen poistamista rekisteristä (“oikeus tulla unohdetuksi”). Rekisteröidyllä on myös muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet, kuten oikeus rajoittaa henkilötietojen käsittelyä tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi tarvittaessa pyytää pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöihin EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).